Translate

Światło świeci w ciemności - Noc Muzeów 2016


Minął rok i znowu mamy Noc Muzeów. Lubię wtedy być w Warszawie i wybrać się ze znajomymi po mieście. Nie miałam tym razem jakiegoś ogromnego przejęcia tym wydarzeniem, nawet nie umawiałam się specjalnie z nikim, po prostu w sobotę w kościele zobaczyłam Asię i Tomka i już wiedziałam, że pójdziemy razem. 
Najpierw pojawiłam się na Foksal na koncercie chóru Adventus i wystawie Biblii. Lubię słuchać tego chóru, brzmią tak dobrze, a pieśń po ukraińsku za każdym razem ogromnie mnie porusza. Wystawa Biblii co roku jest raczej ta sama, ale znalazłam kilka ciekawostek, które uwieczniłam.


Maszyna do pisania Brailem oraz człowiek, który pisze wersety biblijne na tej właśnie maszynie.

Biblia Brzeska z 1563 roku - najstarszy polski przekład Biblii z języków oryginalnych

 Wydanie specjalne Biblii w 66 językach. 

Kiedy już się ściemniło, pojechaliśmy na ulicę Lindleya do Filtrów. Co roku obiecuję sobie, że stanę w tej ogromnej kolejce i wreszcie je zobaczę, ale i tym razem się poddałam. 


Obok Filtrów znajduje się Polsko-Japońska Szkoła Technik Komputerowych i tam najczęściej trafiają ludzie, którzy postanowili wybrać coś innego, niż stanie w kolejce. W tym roku motywem przewodnim były Gwiezdne Wojny. Obejrzeliśmy skrót wszystkich części w postaci animowanej gawędy (zaoszczędziłam 12 godzin życia), przyjrzeliśmy się walce na miecze świetlne i zwiedziliśmy wnętrze uczelni. Potem zdecydowaliśmy przejść się do Placu Defilad i złapać darmowy autobus w jakieś ciekawe miejsce. Padło na Muzeum Neonów na Pradze. 
Muzeum mieści się w SoHo Factory i jak wszystkie znajdujące się tam obiekty ma swój specyficzny klimat. Tutaj zgromadzono czynne i nieczynne neony z czasów PRL. 





 Z dedykacją dla Oli ;)



 FSO !



Czy za rok spróbuję z Filtrami? Nie wiem, ale dążenie do nierealnego jest moim życiowym motorem, więc kto wie ;)

Komentarze