Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z czerwiec, 2009

I love rock and roll :P

I znowu powrót z Pszczyny... Nie lubię powrotów. Lubię wyjazdy, pakowanie się, napięcie przed wyjazdem, powitania, wspólne zajęcia. Lubię towarzystwo. Nie lubię wracać i pogrążać się w wirtualnym świecie, który niby ma mi zastępować ludzi. I tak nie zastąpi. Całe szczęście, że już niedługo pojadę znowu. Za 2 tygodnie camp...


FC Chofesh&Friends :)




Aaaaaaaaaaagrrrr :P


Prawie jak del Piero ;)



Spragniony? Na co czekasz?


Kosz też był :)


Guitar Hero ;P



Karina - nasz niezrównany fotograf :) odpoczywa po pracy ;)


Ćwiczyliśmy też trochę, żeby nie było:P


Greg - mistrz kuchni i arbiter elegantiarum w jednej osobie ;)


On the road again...


A wiecie, że Michael Jackson umarł? No to już wiecie.
Swoją sesję zdjęciową, robioną przez Karinkę, wstawię później.
Pozdrawiam z domu, gdzie jeżdżę na rolkach i przedzieram się przez bagno, żeby dotrzeć do pola, na którym można by spokojnie uprawiać ryż, tyle jest wody. Rozum ostatnio powiedział, że mieszkam na granicy polsko-chińskiej i wcale się nie pomylił :P
Cia…

Von Pless :D

To był szalony weekend :) jeszcze nigdy nie robiłam tylu rzeczy w ciągu jednego dnia :)

Piątek
Sprawy w Podkowie załatwiłam pomyślnie, książki pokopiowane, porozmawiałam z pastorem z Niemiec, który mi je przywiózł i było bardzo sympatycznie :) piątek był dniem w biegu, bo najpierw musiałam jechać do Podkowy, potem z powrotem do Warszawy, a potem do Pszczyny. Dzięki Bogu ogarnęłam te wszystkie sprawy i wszędzie zdążyłam. Tylko potem wieczorem ze zmęczenia słabłam :/

Sobota
Ważne kazanie o prawdzie cynicznej i prawdzie uzdrawiającej.
Dzień śpiewania: na nabożeństwie, po nabożeństwie na próbie z Plessingiem, po południu na próbie z Sarą i Dawidem. Oprócz tego jeszcze oceniałyśmy z dziewczynami stopień trudności Dawidowych pytań na konkurs biblijny ;) potem ja i Dawid uczyliśmy Pati grać akordy ;) wyżywaliśmy się wszyscy na pianinie ile wlezie :P

Niedziela
Dzień sportu

Oj, się działo... :D

* "obawiamy się, że może zabraknąć miejsca i jedzenia, jak na ostatnim zjeździe..." - cóż, obaw…

Dosłownie śpiewająco :)

Krótkie info przed wypadnięciem z domu na pociąg:

LITERATURA ZDANA NA 5 :D
Średnia końcowa: 4,5 :D
Stypendium w kieszeni :D
WAKACJE!!! :D :D :D

No to wyruszam w wakacyjną trasę po Polsce: Warszawa - Podkowa - Pszczyna - Rzeszów ;)

Trzymajcie się i powodzenia :)

Die Erinnerung an Marie A. Egzaminacyjnie.

Die Erinnerung an Marie A.
Bertolt Brecht

1
An jenem Tag im blauen Mond September
Still unter einem jungen Pflaumenbaum
Da hielt ich sie, die stille bleiche Liebe
In meinem Arm wie einen holden Traum.
Und über uns im schönen Sommerhimmel
War eine Wolke, die ich lange sah
Sie war sehr weiß und ungeheur oben
Und als ich aufsah, war sie nimmer da.

2
Seit jenem Tag sind viele, viele Monde
Geschwommen still hinunter und vorbei.
Die Pflaumenbäume sind wohl abgehauen
Und fragst du mich, was mit der Liebe sei?
So sag ich dir: ich kann mich nicht erinnern
Und doch, gewiß, ich weiß schon, was du meinst.
Doch ihr Gesicht, das weiß ich wirklich nimmer
Ich weiß nur mehr: ich küßte es dereinst.

3
Und auch den Kuß, ich hätt ihn längst vergessen
Wemnn nicht die Wolke dagewesen wär
Die weiß ich noch und werd ich immer wissen
Sie war sehr weiß und kam von oben her.
Die Pflaumebäume blühn vielleicht noch immer
Und jene Frau hat jetzt vielleicht das siebte Kind
Doch jene Wolke blühte nur Minuten
Und als ich aufsah, schwand sie scho…

Kolorowo :)

Nie, nie pomyliliście adresu: to nadal mój blog :) tylko kolorki zmienił, bo miałam już dosyć tego czarnego :P a błękit, biel, zieleń, szarość i inne są akurat w sam raz pod kolor mojej torebki :P (patrz: zdjęcie główne)




♫ Rejazz ♫
Regina Spektor

Thought I'd cry for you forever
But I couldn't so I didn't
People's children die and they don't even cry forever
Thought I'd see your face in my mind for all time
But I don't even remember what your ears looked like

And the clock still strikes midnight and noon
And the sun still rises and so does the moon
Birds still migrate south and people move on
Even though I'm no longer in your arms
Thought the mountain would crumble
And the rivers would bend
But I thought all wrong and the world did not end
Guess the maps will just have to stay the same for a while
Didn't even need therapy to rehabilitate my smile
Rehabilitate my smile

Thought I'd cry for you forever
But I couldn't so I didn't...

***

Ciąg dalszy Reginowej …

Sesyjnie.

Hej wszystkim :)
Mam jakąs tygodniową przerwę od neta, albowiem tata zabral laptopa na Sląsk razem z modemem. Udalo mi się wpasc do biblioteki i korzystam.
W sobotę byl zjazd okręgowy w Tarnowie, bardzo sympatycznie wspominam :)
Jestem w domu. Spie do późna, gotuję albo cos sprzątam, uczę się na egzamin i odpoczywam na slonku. Jak jest, naturalnie. Filmy też oglądam, a co.
Wczoraj obejrzalam "Zaklęte serca" (Mozart and the whale). Zrobil na mnie ogromne wrażenie, bo byl mocno psychologiczny i tak dobitnie pokazywal problem ludzi autystycznych, że to aż porażalo...




Film oparty na historii Jerry'ego Newporta i Mary Meinel, młodych ludzi cierpiących na zespół Aspergera (odmiana autyzmu), powodującego pewne psychiczne nieprawidłowości, przeszkadzające w zbudowaniu trwałego związku emocjonalnego. Tytułowy bohater Donald (Josh Hartnett) jest założycielem "stowarzyszenia" kilku autystycznych osób upośledzonych w każdym przypadku w inny sposób. Jest geniuszem matematycz…

Tyle słońca w całym mieście...

♫ Samson ♫
Regina Spektor

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the sheets of paper lies my truth
I have to go, I have to go
Your hair was long when we first met

Samson went back to bed
Not much hair left on his head
He ate a slice of wonder bread and went right back to bed
And history books forgot about us and the bible didn't mention us
And the bible didn't mention us, not even once

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light, they're just old light
Your hair was long when we first met

Samson came to my bed
Told me that my hair was red
Told me I was beautiful and came into my bed
Oh I cut his hair myself one night
A pair of dull scissors in the yellow light
And he told me that I'd done alright
And kissed me 'til the mornin' light, the mornin' light
And he kissed me 'til the mornin' light

Samson went back to bed
Not much hair left on his h…

Przed wami facet, na którego nie możecie liczyć. O biednym B.B.

Die Kneipe vom armen B.B.
Die Lechklause in Augsburg war eine der Lieblingskneipen,
in denen der junge Bertolt Brecht seine Klampfenlieder vortrug.

***

O biednym B.B.
Bertolt Brecht

1
Ja, Bertolt Brecht, jestem z czarnych lasów.
Gdy w ciele matki tkwiłem jako płód
Przyniosła mnie do miast. Dopóki nie sczeznę
Będzie we mnie czarnych lasów chłód.
2
Od początku na śmierć opatrzony wszelkim
Sakramentem, w asfaltach miasta mam swój świat:
Gazety. I tytoń. I brandy. Jestem
Nieufny, gnuśny, a na koniec rad.
3
Dla ludzi miły jestem. Wkładam
Sztywny kapelusz obyczajem tych
O których mówię: zwierzęta. Dziwnie pachną.
I mówię: nie szkodzi, jestem jednym z nich.
4
Na pustych bujakach w południe
Posadzę sobie czasem kilka pań.
Patrzę na nie beztrosko i mówię:
Macie we mnie faceta, lecz nie liczcie nań.
5
Pod wieczór gromadzę tu mężczyzn
Zwracamy się do siebie słowem "gentleman".
Kładą mi stopy na stołach i mówią:
Będzie lepiej. Nie pytam o miesiąc i dzień.
6
Nad ranem, o szarości, szczają jodły
Zarobaczone ptactwem, co …

Georg Trakl - ekspresjonista

W parku
Georg Trakl

Znowu się włóczę po prastarym parku,
O, ciszo żółtych i czerwonych kwiatów.
I wy smucicie się, łagodne bogi,
I smuci się jesienne złoto wiązów.
Nad niebieskawą sadzawką bez ruchu
Trwa trzcina i pod wieczór milknie drozd.
O, wtedy pochyl i ty białe czoło
Przed zapadniętym pradziadów marmurem.

***

Rozpoczynamy maraton wiedzy do egzaminu z literatury. Po 3 zagadnienia dziennie, no, ewentualnie 2, ale nie mniej. Na dzisiaj Georg Trakl. Zapoznajcie się z biografią, krótką, bo i życie tego pana było krótkie. Urodzony w Salzburgu, żył niecałe 30 lat, grał na fortepianie, ulegał nałogom i prowadził bujne życie erotyczne - mam nieznaczne skojarzenia z pewnym słynnym panem muzykiem, urodzonym w Salzburgu o podobnych perypetiach ;P podpowiem tylko, że jego nazwisko zaczynało się na M. ;)

Georg Trakl (ur. 3 lutego 1887 w Salzburgu, zm. 3 listopada 1914 w Krakowie) – poeta austriacki reprezentujący ekspresjonizm.

Przedmiotem jego poezji jest sens istnienia, śmierć, zniszczenie i przemijan…

For now I know my God is for me, not against me :D

♫ The happy song ♫
Don Moen

Well I could sing unending songs
Of how you saved my soul
& I could dance a thousand miles
Because of your great love (x2)

My heart is bursting Lord
To tell of all you've done
Of how've you changed my life
And wiped away the past
I want to shout it out
From every roof top sing
For now I know
My God is for me, not against me

I could sing unending songs
Of how you saved my soul
well, I could dance a thousand miles
Because of your great love

My heart is bursting Lord
To tell of all you've done
Of how've you changed my life
And wiped away the past
Well I'll always shout it out
From every roof top sing
For now I know
My God is for me, not against me

I could sing unending songs
Of how you saved my soul
well, I could dance a thousand miles
Because of your great love

BRIDGE:
Everybody's singin' now
Cuz we're so happy
Yeah,
Everybody's dancin' now
Cuz we're so free

If only we could see His face,
See you smiling over us
And unseen angels celebrate
Cuz joy is…

Wysubtelniałaś.

♫ Fidelity ♫
Regina Spector

I never loved nobody fully
Always one foot on the ground
And by protecting my heart truly
I got lost in the sounds
I hear in my mind
All these voices
I hear in my mind all these words
I hear in my mind all this music

And it breaks my heart
And it breaks my heart
And it breaks my heart
It breaks my heart

And suppose I never met you
Suppose we never fell in love
Suppose I never ever let you kiss me so sweet and so soft
Suppose I never ever saw you
Suppose we never ever called
Suppose I kept on singing love songs
just to break my own fall
Just to break my fall
Just to break my fall
Break my fall
Break my fall

All my friends say that of course its gonna get better
Gonna get better
Better better better better
Better better better

I never love nobody fully
Always one foot on the ground
And by protecting by heart truly
I got lost
In the sounds
I hear in my mind
All these voices
I hear in my mind all these words
I hear in my mind
All this music
And it breaks my heart
It breaks my heart
Breaks my
Heart
Bre…
♫ New Day ♫
Avalon


Chorus:
It's a new day
Oh, it's a new time
And there's a new way
I'm gonna live my life
All the old has, passed away
And the new has come
Thank God, It's a brand new day

Verse 1:
Lookin' back on yesterday
There are things that I regret
But I put the past behind me
And I never will forget
You hav covered my mistakes
And my broken dreams
Now over the horizon
I see the dawn is drawing near
And I realize the sun did rise
Tomorrow's finally here

(Chorus)

Verse 2:
Now when I wake up thinkin'
'Bout the things I've done before
Memories I could not escape
Well they can't haunt me anymore
Now I can hold my head up high
'Cause I am not the same
You've changed my whole perspective
And with new eyes I see
I've become a new creation
'Cause of what You've done for me

(Chorus)

Bridge:
'Cause of what You've done for me
No, I am not ashamed
This heart of mine is finally free
I'll never be the same"

***

Cóż to ja chciałam zakomunikować...? Ah…

In the wind of change... ;)

Ostatnio wietrznie jest dosyć i przywiało sporo zmian ;) dzisiaj przywiało mnie do Natalki, której dałam wolną rękę do cięcia i w ciągu 2 godzin zmieniła mnie w zupełnie inną osobę ;) nie wiem jeszcze, kim ona jest... Może bardziej stanowcza, bardziej pewna siebie, bardziej współczesna, bardziej kobieca? Czy jestem w stanie się do niej przyzwyczaić? Będę próbować, nie ma wyjścia :P tak szybko nowe włosy nie odrosną :P

Powiało sztuką.

"Sztuka


jest


dla tych,



którzy


bez niej


byliby


nieszczęśliwi."


Irving Stone


"Udręka i ekstaza"


Karinka robi coraz lepsze zdjęcia. Powyżej garść z jej twórczości. Dobry fotograf to skarb :)

***

Tak dzisiaj się z Izold rozgadałyśmy o tych pięknych czasach sprzed kilkudziesięciu lat, opisanych w pamiętnikach Canettiego, gdzie ludzie mieli czas na kulturalne wizyty w teatrze, operze, odczyty, rozmowy na wysokim poziomie, et caetera, et caetera. A tu "pospolitość skrzeczy". Puste rozmowy o wszystkim i o niczym, cześć, co słychać, nasza-klasa, kto z kim i dlaczego, po ile stoi iPhone na allegro i kto wygra finał "You can dance". Społeczeństwo cierpi na postępujące zwiotczenie mózgu. Nie znoszę pospolitości, tępię pospolitość, nawet za cenę niezrozumienia i wyobcowania. Zmuszam mój mózg do gimnastyki każdego dnia. Dobrze, że Serce ma swój Rozum, z którym może prowadzić codzienne dyskusje na tematy nie tylko pospolite. Rozum wprawdzie jest emocjonalnie neutralny…

I po koncercie...

"Jeżeli chcesz wiedzieć, co ma na myśli kobieta, nie słuchaj tego co mówi - patrz na nią."
Oskar Wilde

Jak zwykle: niedospana, nieprzytomna, rozwalona psychicznie,a tu jutro egzamin z metodyki... :///
Ale zadowolona ze zjazdu i koncertu :)no jakże by inaczej, jak to Chofesz śpiewał? ;)

Na zjeździe w Bydgoszczy pastor Sieja miał kazanie na temat "Jak podejmować właściwą decyzję?" i przedstawił 7 kroków, jak podjąć właściwą decyzję w sprawie, która od dawna Cię nurtuje.

Życie to podejmowanie decyzji.
Skąd mogę wiedzieć, czy podjąłem właściwą decyzję?
To nie brak informacji, a brak mądrości jest przyczyną złych decyzji.
Bóg jest nazwany "Cudownym Doradcą". Dlaczego nie skorzystać z Jego rady?

"Mądry to ten, który uczy się od Mądrego."

1) Czy zaprosiłeś Boga do swojego życia? Najpierw On, u Niego jest rada i mądrość - Przyp.14-16

"Jeśli nie wiesz, jaką drogą pójść do morza, zaprzyjaźnij się z rzeką."

"Nie wiem, co zrobisz, ale cokolwiek zrobisz…