Translate

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi



W moim życiu spotkałam kilku ludzi, którzy wywarli na mnie wielki wpływ i zmotywowali do zrobienia wielkich zadań, które zmieniły moje życie. To, co sprawiło, że poddałam się ich wpływowi, to niezwykłe zdolności interpersonalne. Byli oni ogromnymi pasjonatami i mistrzami w swojej dziedzinie, posiadali doświadczenie, a oprócz tego okazywali wielką życzliwość i zainteresowanie, motywowali i w bardzo subtelny sposób sprawiali, że bez wahania byłam gotowa zrobić wszystko, o co poprosili. Takim człowiekiem był Witek, który zaangażował mnie w harcerstwo, a potem Marek, który wciągnął mnie do teamu organizującego młodzieżowe wydarzenia kościelne. Ostatnio taką motywującą osobą jest Diego, który pewnie nawet nie wie, ale popchnął mnie w ciągu ostatniego roku do kilku rzeczy, które wywołały pozytywne zmiany. 
Jeden z nich, Marek, przyznał się nam do przeczytania pewnej książki, z której skorzystał w kontaktach międzyludzkich. Jest to bestseller "Jak zyskać przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Dale'a Carnegie. Marek udostępnił swojego audiobooka, żebyśmy też skorzystali, ale wolałam znaleźć wersję papierową. Ciągle jest dostępna w Empiku i kupiłam swój egzemplarz za zawrotnie niską cenę 27 zł (ach, czemu nie przez internet z odbiorem w salonie, byłoby 4 zł taniej). Zaczęłam ją czytać i mogę ją już polecić. Książka zawiera dużo historii i przykładów, praktyczne rady i jest dowcipnie napisana. Z pewnością przyda się każdemu, kto zarządza ludźmi i chce ich zmotywować do wykonywania zadań, ale także przeciętnemu człowiekowi, który po prostu chce dobrze żyć z innymi. 
A tymczasem kolejka rozpoczętych książek rośnie... Kiedy znaleźć czas na dokończenie, kiedy czytam z 5 naraz?

Komentarze