Translate

Jak się masz? Fantastycznie!

To był zacny dzień. Dzisiaj zaczęliśmy kurs języka polskiego dla studentów WSTH z Ukrainy. Przyznam się, że miałam stracha, jak to pójdzie. Uczyłam się rosyjskiego przez dwa lata dawno temu w podstawówce i mój kontakt z tym językiem przez ostatnie miesiące to jedynie ze znajomymi z Ukrainy (jak się zapomnieli i zaczynali mówić między sobą po rosyjsku bądź ukraińsku). Nie byłam pewna, czy mnie zrozumieją, czy ja ich zrozumiem, no ale liczą się nowe doświadczenia, czyż nie? Nie można całe życie robić tego samego.
Rano, kolejką do Podkowy jadąc, rozpuściłam skromne wici do sześciu najbliższych znajomych (z czego połowa to była rodzina) i wszyscy jak jeden mąż odpowiedzieli entuzjastycznie, wyrażając swoje wsparcie. Ucieszyłam się niezmiernie, uśmiechałam się jak szalona do komórki, ale to nie był koniec pozytywnego wzmocnienia tego ranka. Idąc w stronę szkoły spotkałam radosnego i uśmiechniętego Pawła, który przywitał mnie tekstem: "Już jak cię z daleka widzę, to od razu banan na twarzy":) To się nazywa radość licealisty, który ma na 10.30 do szkoły. Ponadto tuż przed rozpoczęciem zajęć odwiedziłam w biurze Olę, która przekazała mi ostatnie wytyczne, zerknęłam na cyrylicę na wikipedii przez chwilę i rozpoczęłam zajęcia.
Moja grupa liczy na razie 6 osób, podobno ktoś jeszcze ma dojechać, wszyscy studiują turystykę, są młodzi, weseli, lubią się śmiać i bardzo ładnie im idzie opanowywanie polskiego. Ja w miarę rozumiem ich, oni w miarę mnie, nie mają wyboru, bo nie mówię po rosyjsku, tylko czasem jakimś wyrazem błysnę z początków mojej nauki. Dzisiaj nauczyłam ich przedstawiać się, powiedzieć: jak się masz, policzyć do dziesięciu i ćwiczyliśmy polskie dziwne zgłoski, jak dz, dź, dż,sz i cz. Jest to kosmos, jak się okazuje, ale powoli do przodu. Przed nami jeszcze jakieś 36 godzin zajęć...

I... ogłoszenie z dzisiaj:

UWAGA, UWAGA!! (to jest ten moment, żeby nacisnąć Play w poniższym linku, bo rozlegną się fanfary):
F I L M I K I - Krajowy Obóz Pathfinder - Sulejów 2012 - SUPERHERO - są gotowe !!!

Zapraszamy dnia 2012-09-09 o godz. 09:09 na wielką premierę pierwszego z nich na naszą stronę Pathfinders Polska na Facebooku !!
Oj, będzie się działo... Szykujcie czas, głośniki i niskokaloryczne chrupki kukurydziane... Zaproście rodziców i całą rodzinkę...
PATHFINDERSI Z CAŁEJ POLSKI, ŁĄCZMY SIĘ!



Już nie mogę się doczekać, aż je udostępnimy :) są wyczesane :) wiwat faraon!

Komentarze