Translate

Alo, Salut, sunt eu, un haiduc.

Jeden z moich studentów, Slavko, jest z Mołdawii. Nic mi nie mówiła ta nazwa, poza tym, że jeden wykładowca w WSTH też pochodzi z Mołdawii, więc postanowiłam trochę poczytać.

Nie jest to wielki kraj, położony jest na terenach historycznej Besarabii jak i obszarów położonych na lewym brzegu Dniestru, tzw. "Naddniestrze". Graniczy z Ukrainą i Rumunią. W jej skład wchodzi także autonomiczna republika Gagauzja, gdzie językami urzędowymi są obok mołdawskiego gagauski i rosyjski, choć sami Rosjanie stanowią niewielką część ludności tego obszaru. Rdzenną ludność Gagauzji (Gagauz Yeri) (ponad 80%) stanowią Gagauzi – tureckojęzyczni prawosławni chrześcijanie. To najbiedniejszy kraj w Europie, jest słabo rozwinięty, silnie uzależniony od importu paliw i surowców.
Zaskoczyła mi klapka w mózgu, kiedy dotarłam do informacji o muzyce i wymieniono zespół O-Zone :) przypomniały mi się radosne czasy liceum, kiedy bujało się na rowerze i słuchało na okrągło hitu lata "Dragostea din tei" :)
I po raz kolejny zamieszczam teledysk, który oglądam pierwszy raz w życiu.




A dla ciekawych, co oznacza ten tekst, odsyłam do posta sprzed 3 lat :)

Komentarze