Przejdź do głównej zawartości

Trzy minuty do zwycięstwa.



Trzy minuty. 180 sekund.
To czas, który dzieli cię od pokonania chęci zapalenia papierosa*. Czas, po którym mija pokusa zaspokojenia uzależnienia. Tylko 180 sekund do zwycięstwa.
Nie musisz palić papierosów, żeby być od czegoś uzależnionym. Możesz powtarzać regularnie inne czynności, które wywołują u ciebie poczucie relaksu, ale w konsekwencji negatywnie na ciebie wpływają. 

Jedzenie

Przyznaję się bez bicia: to mój ulubiony sposób na relaks. Kiedy jestem zmęczona, zdenerwowana albo znudzona, sięgam po coś, co mam w szafce. Nie muszą być to wcale słodycze, tych nie potrafię zjeść dużo, ale słone rzeczy owszem. Kiedyś potrafiłam jeść naprawdę dużo, co kończyło się przykrymi dolegliwościami. Aktualnie ćwiczę i mam licznik kalorii, co pozwala mi się sztywno trzymać ustalonego planu. Już dawno temu pomagało mi szybkie umycie zębów po zjedzeniu zaplanowanej odpowiednio porcji. Do dzisiaj to stosuję, kiedy chcę gwałtownie przerwać przeciągający się relaks przy posiłku.

Filmy

A może lubisz oglądać filmy dla odprężenia, ale wiesz, że nie wnosi to nic do twojego osobistego rozwoju? Z oglądaniem filmów po długim dniu w pracy też się zmagałam. W grudniu ubiegłego roku postanowiłam przestać oglądać, ale przedwczoraj nieco się wyłamałam z tego: znajomi namówili mnie na wyjście na Zwierzogród do kina. Dziwnie się czułam po kilkumiesięcznym odwyku, ale jednak wyjście z domu to spora wyprawa i trochę kosztuje, więc może to być jednocześnie czynnikiem odstraszającym. Właściwie im dłużej trwasz w postanowieniu, żeby nie oglądać filmów, tym łatwiej będzie odeprzeć chęć obejrzenia odmóżdżacza (bo nie mówię to o wszystkich filmach, tylko o tych czysto rozrywkowych). Pamiętaj: wytrzymaj trzy minuty. Znajdź w tym czasie jakieś inne, kreatywne zajęcie, np. nauka nowego języka albo wypróbowanie nowego przepisu na ciasto. Powyłączaj strony z filmami online. Odłóż przygotowane chipsy i paluszki. Przeciągnij się, zrób sobie kąpiel. Ale jednocześnie nie demonizuj całkiem sztuki filmowej, bo ma ona też dobre zastosowanie. Znajdź ciekawe kanały na YouTube, które nauczą cię czegoś ciekawego i nie wciągną na dwie godziny przed ekran. Kilka polecałam już na blogu, ale przypomnę: tutaj, tutaj i tutaj.  Niech relaks będzie też pożyteczny!

A ty z czym się zmagasz? Nie jesteś uzależniony od papierosów, alkoholu ani nawet od gier komputerowych? To dziękuj Bogu. A kiedy przychodzi ci chęć porównywania się z innymi, pamiętaj: nikt z nas nie jest lepszy ani gorszy. Nawet najbardziej utalentowani ludzie mają swoje słabości. Każdy walczy z mniejszymi lub większymi nałogami i przyzwyczajeniami. To, co decyduje o wygranej, to pokonanie pokusy. Tylko trzy minuty dzielą przegranego od zwycięzcy. 
Postanów zostać zwycięzcą. Teraz.


___________________________
Informacja pochodzi z artykułu z wyborcza.pl z 2013 r.

Komentarze