Translate

Reflection



Reflection
Christina Aguilera


Look at me
You make think you see
who I really am
But you'll never know me
Ev'ry day
It's as if I played a part
Now I see
If I wear a mask
I can fool the world
But I cannot fool
my heart

Who is that girl I see
Staring straight back at me?
When will my reflection show
Who I am inside?

I am now
in a world where I have to
hide my heart
And what I believe in
But somehow
I will show the world
What's inside my heart
And be loved for who I am

Who is that girl I see
Staring straight back at me?
Why is my reflection
someone I don't know?
Must I pretend that I'm
Someone else for all time?
When will my reflection show
who I am inside?

There's a heart that must
be free to fly
That burns with a need
to know the reason why

Why must we all conceal
What we think
How we feel?
Must there be a secret me
I'm forced to hide?

I won't pretend that I'm
Someone else
For all time
When will my reflection show
Who I am inside?
When will my reflection show
Who I am inside?

***

Lustro
Edyta Górniak

Smutno mi,
narzeczoną dziś nie potrafię być,
córką nie potrafię…
Cierpię, gdy
cudzą rolę muszę grać…
Moje łzy
i pragnienia moje muszę skryć.
Jak to długo może trwać?

Ref.:
Kim jest ta, której wzrok
śledzi mój każdy krok?
W mym odbiciu kryje się
moje drugie „ja”.

Czemu znów
serce milczy, choć głośno krzyczeć chce
o tym, co w nim drzemie?
Bliska już
taka chwila, gdy prawda przedrze się
przez milczenia gęstą mgłę...

Ref.:
Kim jest ta, której wzrok
śledzi mój każdy krok?
W mym odbiciu widzę
całkiem obcą twarz.
Lustro odpowiedź zna,
gdzie jest to drugie „ja”?
Niechaj ono zdradzi to,
radę niech już da,
nie chcę w kłamstwie dłużej żyć,
już nie…
Ten świat
musi chociaż raz zrozumieć mnie…
Chcę z tobą wreszcie być
zamiast się w cieniu kryć.
W mym odbiciu znaleźć swą
prawdziwą twarz.
Lustro odpowiedź zna,
gdzie jest to lepsze ja.
Niechaj ono zdradzi to,
radę niech już da!
Którą drogę wybrać mam?
Która z nich jest zła?

***

Mix Christiny i Edyty jest świetny :) nie mogę się zdecydować: która jest lepsza?

Komentarze

Karolina pisze…
ach... ach:) Mulan:) Uwiebiam, zawsze będę:))