Translate

Portuguese busuu course completed!



Rok powoli się kończy, niedługo trzeba będzie pisać podsumowanie planów i celów. Ten rok upłynął pod hasłem "dream realistic" i cele miały być realne i szczegółowe (tutaj). Jednym z nich była nauka portugalskiego. Z dumą melduję, że po roku nauki (wystartowałam tutaj) ukończyłam internetowy kurs busuu 😊 zrobiłam wszystkie poziomy od A1-B2 i kurs podróżniczy. Aby to zrobić, musiałam wykupić ostatnio pakiet Premium, ale tym razem był tańszy i po miesiącu albo dwóch wyłączę pewnie subskrypcję. Książka do gramatyki chwilowo poszła w odstawkę, ale wrócę do niej. Za to udało mi się przeczytać Nowy Testament po portugalsku, kończę właśnie Apokalipsę. To niesamowite uczucie, kiedy włączam nagranie i śledzę tekst, nie potrzebując właściwie polskiego przekładu, bo wszystko rozumiem 😊
Co do praktyki w mowie nie mam niestety okazji, czasem spróbuję coś napisać po portugalsku do Diego, jakieś pojedyncze zdania czy krótkie nagrania (wysłałam mu życzenia urodzinowe jako wiadomość głosową). Mam jednak jakąś podstawę do ćwiczenia komunikacji i wierzę, że jeszcze kiedyś mi się to przyda 😊 
A tymczasem wystartowałam z nauką hiszpańskiego jako kolejnego języka i też chciałabym w ciągu kolejnego roku ukończyć kurs internetowy. Jak pojadę do Walencji, chciałabym umieć powiedzieć pełnym zdaniem, o co mi chodzi w prostych sytuacjach komunikacyjnych. 

Komentarze