Translate

Podsumowanie roku 2022

 

Ten rok upłynął dla mnie głównie pod hasłem niezwykłych podróży, w których docierałam do ekstremów, testując własną wytrzymałość i przełamując bariery lęku. Był to też trudny rok ze względu na wojnę na Ukrainie i postępujący kryzys gospodarczy. Pomimo tej niepewności o jutro i różnych strat czuję się bogatym człowiekiem, nie tyle ze względu na stan posiadania, ale głównie dzięki doświadczeniom, jakie przeżyłam. 

Styczeń

Norwegia. Nowy rok zaczęłam z wysokiego c i morsowałam w norweskim fiordzie. To kontynuacja podróży po Skandynawii. Z krajów na dalekiej północy została już tylko Islandia. 

Koniec z działkami? Po kilku miesiącach jeżdżenia i oglądania podkarpackich działek zdecydowałam, że to jednak nie dla mnie i zabrałam się za przeglądanie ofert mieszkań. Teraz pieniądze zbieram na wkład własny na mieszkanie. Jeszcze nie zdecydowałam gdzie.

Kurs księgowości. Ciężki miesiąc nauki do wielkiego sprawdzianu i egzaminu w lutym.

Luty

Jestem księgową! Egzamin zdany, razem z Gosią świętowałyśmy dobrym obiadem i kinem. Koniec nauki, można oglądać filmy i seriale!

Irlandia. Krótki citybreak w Dublinie tuż po egzaminie. Odwiedziłam muzeum Guinessa i dzielnicę Temple Bar. Kolorowy Dublin, kwitnące drzewa pomino lutego - tutaj wiosna zaczyna się wcześniej, niż u nas.

Koniec lotów do Frankfurtu. Zajrzałam jeszcze na 2 dni do DE i to był ostatni przelot Ryanairem do Frankfurtu - linia wycofała wszystkie połączenia z tym lotniskiem. 

24.02.2022. Atak Rosji na Ukrainę :/ rozpoczęła się wojna, która trwa aż do tej pory, kiedy powstaje ten wpis. Fala uciekinierów, solidarna pomoc Polaków, kryzys paliwowy i energetyczny, rosnąca inflacja, sankcje i blokady... Znowu kolejny ciężki rok :/ 

Marzec

Nowy blog kikatur.pl Założyłam bloga na własnej domenie i ze sklepikiem z przewodnikami. Teraz wszystkie podróże będą tam miały swoje zaszczytne miejsce.

Citybreak Budapeszt. Co się odwlecze, to nie uciecze. Pojechałyśmy z Gosią na odkładany od 2020 roku wyjazd. Wiosna nadciąga, kąpiel w termach na powietrzu i piękne miasto :) w kolejnych krajach znoszone są też obostrzenia covidowe i jest dużo łatwiej podróżować.

Kwiecień

Korona Beskidu Niskiego. Wcześniej jeździłam oglądać działki, a teraz jeżdżę na szlaki po Beskidzie Niskim i zdobywam kolejne szczyty. 

✝︎ 19.04.2022  Gosia Ż. 😢 odeszła moja dobra koleżanka z Warszawy, którą poznałam w pierwszej pracy i zapoznałam z naszym kościołem. Pozostawiła w Kanadzie męża. Niech Bóg będzie miłościwy. 

Kikamper na Roztoczu. Nie chciałam czekać dłużej z wyprawami samochodem i przerobiłam Polo na Kikampera - włożyłam do środka platformę z desek i na to materac. Tak objechałam Roztocze w krótkiej wyprawie przedmajówkowej.

Maj

Noc Muzeów w Krośnie. Lokalnie też są ciekawe atrakcje: centrum szkła, wieża kościoła farnego i muzea. Spędziliśmy długi wieczór w mieście.

Gruzja. Zorganizowany wyjazd z Martyną z Gruzji był rewelacyjnym czasem. Intensywne doświadczanie kraju, piękne krajobrazy i świetne jedzenie :)

Polo sprzedane! W tych dziwnych czasach ceny aut poszły w górę i znalazł się kupiec na 20-letnie auto ;)

Czerwiec

Harcerska sobota. Zbiórka drużyny Świetlików u nas w Krośnie i podchody w Magurskim Parku Narodowym. Mamy piękne tereny na wędrówki dookoła. 

Alergia :/ kolejny rok walczyłam, ale teraz znalazłam środki roślinne i będę przygotowana na przyszły rok.

Islandia MG Camp. Ekstremalna wyprawa na wyspę ognia i lodu. Przepiękne krajobrazy, wodospady, lodowce, gejzery i wulkany, tylko... przeraźliwie zimno 😅 wspaniałe towarzystwo innych Master Guide.

Lipiec

Opel Astra. Znalazłam samochód dla mnie, który będzie kolejnym Kikamperem! I nie musiałam daleko jeździć. Sprzedawali go w wiosce obok :) 

Rok bez campu :( pierwszy od 2005 rok, w którym nie pojechałam na camp. 


Bieszczady. Zamiast campu był wyjazd Kikamperem w Bieszczady z Mateuszem z Kanady. 

Babcia z Huty. W lipcu przebywała u nas babcia Halina. Było trochę zamieszania także z powodu rozpoczętego remontu kuchni. 


Sierpień

AYC Lahti. Wielki europejski kongres młodzieży w Finlandii. Czas dobrze spędzony na wykładach Ascherricka na żywo :)
Kuchnia polowa. Remont trwał nadal i przenieśliśmy meble kuchenne pod wiatę na zewnątrz, przez kilka dni gospodarując w kuchni polowej. 
KBN. Więcej wędrówek po Beskidzie Niskim. Jak lato, to tylko w Polsce.

Wrzesień


Remont kuchni. Nadal jeszcze bałagan i skręcanie mebli, ale powoli dobrnęliśmy do końca remontu.
Bałkan trip. Wyprawa roku, która zdominowała cały miesiąc i zmieniła mocno mnie i moje podróżowanie. Ponad 4500 km Kikamperem po Europie Środkowej i aż 9 nowych krajów. 

Październik

Balony nad Krosnem. Co roku czekamy na ten niezwykły spektakl na niebie :)

Szybowisko Bezmiechowa. Odkrycie miesiąca na naszym Podkarpaciu. Wzgórze widokowe z krążącymi nad nim szybowcami. 

Birthday trip do Krynicy. Bardzo malownicza i przyjemna wyprawa z rodzicami, która nie nadszarpnęła mojego budżetu :) Beskid Sądecki i słowacki Spisz. 



Listopad

Chrzest. W drugą sobotę listopada odbył się chrzest 3 osób w Tarnowie, w tym dwóch z okolic Krosna, które przyłączyły się do naszego zboru. Cieszymy się i dziękujemy Bogu!

Spacer po Tarnowie. Krótki, ale obfity w ładne zdjęcia spacer po grodzie Spytka z Melsztyna.

Black Friday, mundial i inne szaleństwa. Niby spokojny miesiąc, a dużo emocji: promocje w sklepach, mecze polskiej reprezentacji na mistrzostwach świata w Katarze i różne pilne zakupy. 



Grudzień

Maraton GoIT. Przeszłam przez tygodniowy podstawowy kurs HTML i zaczynam myśleć o zrobieniu kursu programowania. Co będę robić i czy wytrwam? Nie wiem.

Pszczyna i nagrania syjonek. Miałam już nigdzie nie wyjeżdżać, ale spontanicznie ustaliłam termin na nagrania po kilku latach przerwy. Pomimo srogiego mrozu warto było pojechać i ruszyć temat. 

✝ 25.12.2022 Babcia 😢 dopiero co odwiedziła nas w lipcu, a już jej nie ma :( odeszła w wieku 86 lat.


A na koniec podsumowanie muzyczno-zdjęciowe:


"Wszystko ma swój czas.

Na każdą sprawę pod niebem przychodzi kiedyś pora:

Jest czas rodzenia i czas umierania; 

jest czas sadzenia i czas zbiorów. 

Jest czas ranienia i czas leczenia; 

jest czas burzenia i czas budowy. 

Jest czas płaczu i czas uśmiechu; 

jest czas żalu i czas tańca. 

Jest czas rozrzucania kamieni i czas ich zbierania; 

jest czas pieszczot i czas rozłąki. 

Jest czas szukania i czas straty; 

jest czas gromadzenia i czas wyrzucania. 

Jest czas rozdzierania i czas zszywania; 

jest czas milczenia i czas mówienia. 

Jest czas miłości i czas nienawiści; 

jest czas wojny i czas pokoju.”

‭‭Księga Kaznodziei‬ ‭3‬:‭1‬-‭8‬ ‭SNP‬‬


Najważniejsza lekcja duchowo-życiowa w tym roku: sezony.  

Zrozumienie okresowości w życiu pozwoliło mi pogodzić się z odejściem pewnych ludzi, zmianą w relacjach z innymi i ogólnie z oczekiwaniem na nowe.

Niech ten nowy rok 2023 będzie budujący! 

Komentarze