Przejdź do głównej zawartości

Proste plecy i kręgosłup to inwestycja! Dysk sensoryczny



Kilka dni w pracy po urlopie i już siedzący tryb życia daje się we znaki... Na szczęście mamy regulowane wysokości biurek i jeśli ktoś chce, może sobie stać przy nich z monitorem na wysokości oczu. Rozpędziłam się z planami i wymarzyłam sobie stepper pod biurkiem, żeby ćwiczyć i pracować, ale Ola doradziła mi coś innego, co nie będzie tak absorbujące: dysk sensoryczny. Poniższe informacje pochodzą od Oli.

Dlaczego dysk?

Podczas pracy siedzącej 70% czasu spędzasz w jednej pozycji - kręgosłup jest uciskany w jednym miejscu, jedna grupa mięśniowa jest nieustanie rozciągnięta, a druga w skurczu, nie mają szans się zregenerować bo każdego dnia jest ta sama pozycja. Stąd bóle pleców po pracy, mikrourazy się kumulują. Używanie niestabilnego podłoża pozwala na zmienną pracę mięśniową bez odrywania się od obowiązków - łapiąc równowagę bez naszej świadomości są używane niemal wszystkie mięśnie stabilizujące górnej części ciała. To dla nich na początku trudne ćwiczenie, bo na co dzień nie są aż tak aktywne, ale z czasem są silniejsze i szybciej reagują. 
"Pracuję z pacjentami ortopedycznymi - głównie problemy z kręgosłupem. Pomijając wypadki i szczególne sytuacje, pacjenci pracujący fizycznie (na budowie, pielęgniarze, itp.) zaczynają mieć statystycznie poważne problemy wynikające z charakteru pracy ok. 50 roku życia. Osoby pracujące w pozycji siedzącej (praca biurowa, urzędnicy, itp.) mają te problemy ok. 10 lat wcześniej.
Póki nic nie boli to nikt nie dba o to jak siedzi, śpi, jakie buty nosi, ile się rusza, co je, jak podnosi ciężar z podłogi. A Kika dba. Kika jest mądra. Bądź jak Kika."

Dzięki, siostra :D

Jak ćwiczyć?

Zacznij od siedzenia: najpierw normalnie pół godziny i potem 10 minut z dyskiem. Rób przerwy około 40 minut i potem znowu siadaj z dyskiem. Po tygodniu wprowadź sobie stanie na dysku,  to już jest hardcore, tutaj to od 5 min sobie zaczynaj, w butach lub bez (bez butów jest lepsza stymulacja dla stóp). Zwiększaj sobie potem czas na dysku, ale rób też przerwy, po miesiącu możesz sobie w staniu zrobić stanie na 1 nodze, czy lekkie przysiady co jakiś czas. W domu można ćwiczyć na tym: przysiady w staniu, pompki z rękoma albo stopami na dysku, stanie na jednej nodze, pompki w staniu na dysku.

Gdzie kupić?

Dyski są dostępne na allegro, ja kupiłam swoją tutaj. Znajoma widziała też taki dysk w Rossmannie. 
Ceny różne są, jak dodają hasło "korekcyjny" to są po 200 zł, a jak jest napisane "fitness". to po 30 zł, a to prawie to samo:P

Powodzenia w walce o zdrowie!

Komentarze