Translate

Finał Euro 2016. Footbal unfair


Oglądaliście finały mistrzostw Europy wczoraj? I jak się wam podoba wynik? 
Prawie założyłam się z Diego, że wygra Francja. On trzymał za Portugalię, chociaż tak naprawdę żadna drużyna nie była jego ulubioną. Najpierw kibicował Polsce, potem Islandii i Walii, ale niestety wszystkie odpadły, więc potem było mu już to obojętne. Ja chciałam, żeby wygrali Francuzi, bo byli lepsi, pokonali mistrzów świata w półfinale. Ten młody Griezman był tak uroczy, że życzyłam mu co najmniej 3 bramek w tym finale, a Christiano działa mi na nerwy. Kiedy jednak został wyeliminowany z gry, zrobiło mi się go autentycznie żal. Wszystko wyglądało na to, że po takiej stracie ta drużyna się już nie podniesie. Przed piorunującymi strzałami Francuzów skutecznie bronił Portugalię Rrrui Patricio, jak wymawiali nasi polscy komentatorzy. Wytłumaczyłam menino, żeby lepiej nie czytał tego imienia po portugalsku przez "ch" i co po polsku oznacza to brzydkie słowo na "ch". Przekleństwa w obcym języku to zawsze intrygujący temat :P 
Kiedy zaczęła się dogrywka, byłam już tak zmęczona, że powiedziałam do Diego: "jest mi wszystko jedno, kto wygra, niech ktoś wreszcie strzeli bramkę." Nie minęło wiele czasu i bramkę strzelili... Portugalczycy. Menino miał rację. 
Pozostaje tylko pytanie...


Chyba Kohelet ma na to najmądrzejszą odpowiedź:

"I ponownie stwierdziłem pod słońcem, że nie najszybszym przypada nagroda i nie najdzielniejszym zwycięstwo, również nie najmędrsi zdobywają chleb, a najroztropniejsi bogactwo, ani najuczeńsi uznanie, lecz że odpowiedni czas i przypadek stanowią o powodzeniu ich wszystkich."
Koh 9,11 

Futebol jest nieprzewidywalny i niesprawiedliwy. Nie wygrywają lepsi, tylko ci, którzy mają więcej szczęścia. Portugalczycy mieli to szczęście przez całe mistrzostwa. A niech mają i choć raz wygrają. Na pocieszenie możemy sobie jako Polacy mówić: przegraliśmy dopiero z mistrzami Europy :P
Ale i tak jesteśmy mistrzami. W olimpiadzie lekkoatletycznej wygraliśmy w klasyfikacji medalowej!



Komentarze