Translate

Nudeln mit Brokkoli

Czasem pyszne przepisy można znaleźć w zupełnie niezwykłym miejscu, takim, jak... książka do niemieckiego ;) prowadziłam ostatnio lekcję z dziećmi i zajmowaliśmy się tekstem o hobby. Tam tłumaczyliśmy przepis na "Nudeln mit Brokkoli", czyli makaron z brokułami w sosie śmietanowym. Zrealizowałam ten przepis dzisiaj w przerwach między pisaniem planu pracy dla pathfindersów ;)


Makaron z brokułami

Składniki:
-makaron (rurki lub inne kształty)
-brokuły, ok. 0,5 kg
-śmietana (1 kubek)
-cebula
-3 ząbki czosnku
-sól, pieprz
-2 łyżki masła lub oleju
-ser żółty (opcjonalnie)


Gotujemy makaron według przepisu na opakowaniu. Osobno gotujemy brokuły w osolonej wodzie (nie za długo, żeby nie były za miękkie). Przygotowujemy sos: smażymy pokrojoną cebulę i czosnek na maśle bądź oleju, do tego dodajemy śmietanę oraz przyprawy.
Mieszamy makaron, brokuły i sos, wykładamy na posmarowaną olejem blachę, posypujemy utartym serem (ja zrobiłam to bez sera, bo staram się go nie używać, ale jeśli ktoś lubi, to śmiało) i zapiekamy w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 stopni.

Nie mam jeszcze dobrego pomysłu na surówkę do tego, zrobiłam sałatkę z pomidorami, groszkiem, kukurydzą, kapustą pekińską i serem feta, ale jeśli ktoś wie, z czym by to lepiej smakowało, niech mi napisze :)
Ale zapiekanka wyszła przepyszna :)

Komentarze

Anonimowy pisze…
Świetne zdjecie i myśle ze potrawa też doskonała
Pasta-recipes.co pisze…
Zgadzam się, że zdjęcie jest super. Ta skórka zapiekanki wygląda tak jakby była posypana serem. Uwielbiam brokuły, dlatego ten przepis muszę wyprobować jak najprędzej. Tylko ja dodam dużo dużo parmesanu.