Translate

Eu ouço música brasileira.

Kika w Warszawie cały czas mieszka
jest pathfindersem, jak jej koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki 
ze swojej portugalskiej czytanki. 
Kiedy do pracy mknie autobusem, 
w książce bez przerwy smaruje tuszem.
A gdy wieczorem do domu wraca, 
szpera po necie, ot, taka praca ;)

Nie da się uczyć języka bez słuchania. Żeby uprzyjemnić sobie słuchanie, postanowiłam wyszukać znane i ładne piosenki brazylijskie (chcę się nauczyć portugalskiego brazylijskiego, więc szukam z tamtego regionu).

Zaczynam od najstarszych i znanych na całym świecie.







Kiedy włączałam utwory jeden po drugim, byłam rozczarowana, że wszystkie są rozrywkowo-taneczne. Nie było żadnego jazzu, tylko tańce, hulanka, swawola z wszechobecnym akordeonem... A jednak jest coś dla mnie :)



Wchodzę w muzykę współczesną. Latynoskie klimaty są nieodłączne, ale muzyka jest po prostu ładna.



A tutaj niezwykłe zjawisko: hip-hop po portugalsku :) i jak wdzięcznie brzmi ;)



Odpuściłam sobie Michela Telo, ale przed wami kolejny producent hitów z kładącym na kolana głosem, najbardziej znany wam pewnie z "Balada (tche tcherere tche tche)". 



Najładniejsze zostawiłam na koniec. Spokojnie, klimatycznie i nowoczesne. Wprawdzie to Portugalczyk, a nie Brazylijczyk i ten portugalski europejski jest bardziej szorstki, ale posłucham więcej, bo jest w tym coś, co trafia w mój gust :)



Znacie ładne piosenki po portugalsku? Możecie coś polecić?

Komentarze

Agnieszka pisze…
Uczenie się języka poprzez słuchanie muzyki może być ciekawym dodatkiem do innych, bardziej tradycyjnych metod. Takie połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Z grup muzycznych mogę polecić Tribalistas oraz ich wokalistkę Marizę Monte. Fajne piosenki, w portugalskim europejskim, ma Deolinda. Wiem, że w telewizji portugalskiej jest też program muzyczny Poplusa. Jednak nie pamiętam w jaki dzień i o której godzinie.