Translate

Master Guide


Kiedy zostałam pathfindersem, zainteresowałam się, jak mogłabym realizować różne stopnie, odpowiednie do mojego wieku. Nie jestem już dzieckiem, sporo sprawności zdobyłam w codziennym życiu, ale uczymy się przecież nie tylko dla siebie, ale żeby uczyć innych. Spodobał mi się program Master Guide, który obejmuje następujące aktywności (na zielono zaznaczyłam już zrealizowane):
  WYMAGANIA WSTĘPNE      
1.  Ukończone 16 lat.      
2.  Ochrzczony wyznawca Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.      
3.  Ukończył jeden z podstawowych kursów kadry:      
a.  Służba wśród zuchów      
b.  Służba wśród harcerzy      
c.  Służba wśród młodzieży
      
II   ROZWÓJ  DUCHOWY      
1.  Przeczytał książkę "Droga do Chrystusa" E. G. White.      
2. Ukończył roczny plan rozważań biblijnych "Chrystus Drogą” lub dowolny roczny plan czytania Pisma Świętego.     
3. Prowadził dziennik rozważań biblijnych przez co najmniej 4 tygodnie, zapisując co przeczytał każdego dnia.     
4. Zademonstrował swoją znajomość 28 Zasad Wiary przez wykonanie jednego z zadań:
     a.  Napisał pisemne wyjaśnienie co najmniej 15 z nich.      
b.  Przedstawił ustną prezentację co najmniej 15 z nich.      
c.  Poprowadził serię lekcji biblijnych obejmującą co najmniej 15 z nich.      
d.  Poprowadził seminarium nauczające co najmniej 15 z nich.      
5. Poprawił swoją znajomość dziedzictwa Kościoła przez wykonanie
następujących zadań:
 a. Przeczytał "The Pathfinder Story", John Hancock (Historia organizacji Pathfinder Club).
b.  Zdobył Odznakę Dziedzictwa Kościoła.    
c. Przeczytał dowolną książkę na temat historii Kościoła lub innego aspektu dziedzictwa Kościoła.
    
III  ROZWÓJ  UMIEJĘTNOŚCI      
1.  Ukończył 2-godzinne seminarium na każdy z poniższych tematów:      
a.  Umiejętności przywódcze      
b.  Umiejętności komunikacyjne      
c.  Ewangelizacja dzieci i młodzieży      
d.  Rozwój kreatywności i zaradności      

2.  Posiada lub zdobył następujące sprawności:      
a.  Chrześcijański gawędziarz         
b.  Umiejętności obozowe II      
3. Zdobył dwie dodatkowe, wybrane przez siebie , sprawności harcerskie,
wcześniej nie ukończone.

 4. Posiada aktualne zaświadczenie ukończenia kursu pierwszej pomocy i ratownictwa (PCK) lub jego odpowiednik.     
5. Nadzorował osoby zdobywające stopień zuchowy lub harcerski lub nauczał
w Szkole Sobotniej przez co najmniej jeden kwartał.

    
IV  ROZWÓJ  DZIECKA      
1.  Przeczytał książkę "Wychowanie" E. G. White.      
2. Przeczytał co najmniej jedną dodatkową książkę na temat rozwoju dziecka
lub uczestniczył w trzygodzinnym seminarium omawiającym rozwój
dziecka w wybranej przez siebie grupie wiekowej, w której zamierza służyć
(zuchy, harcerze, starsza młodzież).

    
V  ROZWÓJ  UMIEJĘTNOŚCI  PRZYWÓDCZYCH       
1. Przeczytał współczesną, wybraną przez siebie książkę na jeden z tematów z
ogólnej kategorii "rozwój umiejętności przywódczych".

     2. Zademonstrował swoje umiejętności przywódcze przez wykonanie
następujących:
     a.  Przygotował i poprowadził 3 nabożeństwa.      
b. Uczestniczył jako lider razem z grupą dzieci / młodzieży z lokalnego zboru
w imprezie organizowanej przez diecezję lub imprezie ogólnokrajowej.

     c. Poprowadził zajęcia na zdobycie trzech odznak zuchowych lub dwóch
sprawności harcerskich.
     d. Pomagał w przygotowaniu i poprowadził wycieczkę terenową dla grupy
zuchów, harcerzy lub dzieci/ młodzieży (np. ze szkółki sobotniej).
     e. Aktywny członek Kadry Zuchowej, Harcerskiej, grupy młodzieży, Szkoły
Sobotniej, lub Stowarzyszenia Młodzieży od co najmniej roku i uczestniczył
w spotkaniach kadry (co najmniej 75 % potwierdzonych obecności).

     3. Rozpoznał 3 aktualne role, jakie pełni w swoim życiu, co najmniej jedna z nich ma wymiar duchowy. Do każdej z ról napisał listę 3 celów, które chce osiągnąć.
    
VI  ROZWÓJ  SPRAWNOŚCI  FIZYCZNEJ      
1. Uczestniczył w osobistym planie rozwoju sprawności fizycznej przez min 3 miesiące. Następnie dokonał oceny poziomu kondycji fizycznej.
Program kończy się oczywiście, kiedy wszystkie punkty będą zrealizowane i wtedy komendant chorągwi nadaje stopień. W szafie leży już chusta MG, czeka, aż będę mogła ją założyć :) W wolnej chwili chciałabym napisać o trzech rolach, jakie pełnię w życiu. Myślę, że to będą ciekawe przemyślenia...

PS. Niniejszy post dedykuję Bratu Komendantowi, który kończy dzisiaj 26 lat - człowiekowi, który pomógł odkryć i zrealizować dziecięce marzenia :) Chociaż jest daleko, daleko stąd, to jednak ciągle pozostaje w pamięci :)

Komentarze