Translate

Alfabet Morse'a

Tarta okazała się hitem :) wszystkim smakowało. Poczułam się dowartościowana, że jednak coś potrafię ugotować. No i odkryłam, że szpinak jest naprawdę dobry z gałką muszkatołową, a niekoniecznie musi być w nim zawsze czosnek :)
Dzisiaj na tablicy ogłoszeń w Podkowie znalazłam kartkę z alfabetem Morse'a z naszego szkolenia dla kadry. Wytłumaczyłam koledze, jak się posługiwać pomocnymi skojarzeniami, żeby zapamiętać litery i znów mnie natchnęło, żeby ćwiczyć nadawanie. Oczywiście znalazła się aplikacja na androida, która koduje morse'm :)
A oto tabela z wyrazami. Każdej literze alfabetu odpowiada słowo, które posiada tyle sylab, z ilu symboli (kropek i kresek) składa się dana litera w alfabecie Morse’a – sylabom zawierającym w sobie „o” odpowiada kreska – pozostałym sylabom w alfabecie Morse’a odpowiada kropka.

A oto w jaki sposób odszyfrować wiadomość nadaną morsem. Podczas odbierania wiadomości musisz mieć ten schemat przed oczami – zaczynasz od pola „start” – schodzisz w dół po grafie w zależności od tego, jaki jest kolejny nadany symbol – kropka czy kreska – gdy kończy się nadawanie danej litery, po prostu odczytujesz ją z pola na którym skończyłeś dekodowanie.


Będzie fajna zabawa, jak się tego dobrze nauczy :)

Komentarze

Anonimowy pisze…
w N(-.) powinno być NO-GA (-.) a nie NY-GA (--)

system skojarzeń fajny :D

seemley pisze…
Och, pamiętam z harcerskich czasów, ja co prawda rozszyfrowywałam pamięciowo na podstawie wyrazów skojarzeniowych, ale ten sposób też fajny. Kto wie, jak teraz wszystko szpiegowane, może nam się to przyda?