Translate

Chopin - Polonezy dziecięce

Już niedługo będę musiała ułożyć mojej uczennicy nowy program do grania, więc zaczęłam szukać utworów. Dostałam od Asi Micyk sporo nut (no i pianino :) i pośród nich znajdowało się kilka polonezów Chopina. Jak się dowiedziałam z jednego portalu, spośród szesnastu fortepianowych polonezów Chopina tylko siedem zostało opatrzonych opusem i uznanych przez kompozytora za godne wydania. Pozostałe dziewięć polonezów pochodzi z wczesnych lat twórczości Chopina i nie zostały wydane za jego życia. Należą do nich trzy pierwsze polonezy dziecięce: B-dur, g-moll i As-dur, skomponowane w latach 1817-21.
Bardzo spodobały mi się te utwory i postanowiłam się ich nauczyć, bo Chopina grałam bardzo mało. Muszę tylko kupić metronom i zebrać się do regularnego ćwiczenia. A także nastroić pianino.

Polonez g-moll


Polonez B-dur


Bardzo odprężająca jest muzyka Chopina. Dzisiaj położyłam się na chwilę po całym tygodniu, słuchając mazurków, walców, nokturnów, polonezów i preludiów - tych spokojniejszych. Brakowało mi tej muzyki...

Komentarze