Translate

Żaden mu maestro nie potrafi rady dać.



Moje serce, to jest muzyk
Ewa Bem

Świat wokół mnie wie, czego chce i radzi mi nie raz:
plan jakiś zrób, uszyj suknię na ślub,
jakiś pomysł na życie mieć czas.
Wypiłam kawki, strzeliłam gaz z niejednym panem stąd.
Im lepszy pan, co do mnie miał plan,
tym ja szybciej zmykałam mu, bo

Moje serce, to jest muzyk,
który zwiał z orkiestry,
bo nie z każdym lubi grać.
Żaden mu maestro nie potrafi rady dać.
Moje serce, to jest muzyk improwizujący,
co ma własny styl i rytm,
ale, gdy gorąco kocha, wtedy gra jak nikt.

Wkrąg ludzi moc duma co noc nad samotnością swą...
Gęściej od gwiazd pośrodku swych miast
ludzkie serca samotne się skrzą...
A mnie wciąż gra każdego dnia na skrót przez drogi złe
za szosą mą, za kimś miłym, kto
wreszcie pojmie, zrozumie to, że...

Moje serce, to jest muzyk...

***
Zdjęcie to efekt mojej wczorajszej całodziennej zabawy z komputerem. Jak już poinstalowałam wszystkie service packi, .NET Frameworki i moje ulubione programy graficzne, czyli Photoshop i Paint.net, to zaczęła się zabawa. I tak powstały poniższe kolaże oraz to zdjęcie.

Moje dzisiejsze odkrycie to głos Ewy Bem. Jak tylko ją usłyszałam, to pomyślałam, że przypomina mi saksofon tenorowy. Posłuchajcie sobie - ta barwa i sposób śpiewania, jakby grała na saksofonie. To niesamowite, jak ktoś ma taką barwę, że przypomina instrument :) Są ludzie z barwą skrzypiec, ale tutaj jest autentyczny saksofon, ewentualnie trąbka z tłumikiem, ale zdecydowanie w stronę saksofonu. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby ktoś inny mógł to zaśpiewać w taki sposób.

Co w muzyce jest logiką? Harmonia i kontrapunkt.
Fryderyk Chopin


No to czeka mnie dzisiaj starcie z harmonią i modulacjami. Mam nadzieję, że jakoś to pójdzie, pomimo, że nie bardzo umiem wzory kadencji.
Adieu.



Komentarze