Translate

II linia metra - Trocka


Są dni, kiedy Wanderlust dokucza tak mocno, że trzeba pojechać gdziekolwiek.



Wczoraj otwarto kolejne stacje II linii metra, która kończy się przy ul. Trockiej na Targówku. W dniu otwarcia były tłumy ludzi, ale wracałam ze zjazdu młodzieży w Podkowie i już nie miałam siły na zobaczenie tego osobiście. Wybrałam się dzisiaj po pracy na wycieczkę. Widać było, że więcej osób na ten pomysł wpadło. Ludzie jechali, wysiadali na każdej stacji i rozglądali się po okolicy. 


Nowe stacje nie są duże, ale dzięki jasnym kolorom i betonowej stylistyce wyglądają na przestronne.



Najpiękniejsza stacja, a raczej jej otoczenie. 
Kiedy wyszłam na powierzchnię, oniemiałam z zachwytu.



Warszawska Praga kryje w sobie wiele tajemniczych miejsc. Ta prawobrzeżna część Warszawy została jedynie częściowo zniszczona podczas II wojny światowej, więc stare, zniszczone kamienice są oryginalnymi budowlami.

Ul. Szwedzka


Bohema

Ul. Letnia, kamienny bruk, stara piekarnia



Idąc kolejnymi ulicami, doszłam piechotą do Dworca Wileńskiego. Bardzo mi brakowało spaceru po Pradze Północ. Zajrzałam na Floriańską, gdzie kiedyś miałam zajęcia, odwiedziłam już nieczynne Kino Praha (jaka szkoda, fajne filmy i tanie bilety tam były). Kusiły mnie stare bramy, ale to chyba nie najbezpieczniejsze miejsca.
Oprócz dalekich wycieczek polecam te po najbliższej okolicy. Po latach mieszkania w Warszawie nadal odkrywam zakątki, które wywołują zachwyt.

Komentarze