Translate

Alchemik


Kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały Wszechświat działa potajemnie, by udało ci się to osiągnąć.

Zerknęłam do tej klasyki literatury i znalazłam dokładnie to, czego się spodziewałam: uniwersalną opowieść, która może być udziałem każdego, kto marzy i dąży do realizacji marzeń.

Alchemik otwiera te drzwi w naszej duszy, o których istnieniu wolelibyśmy zapomnieć. Każe marzyć, podążać własnym powołaniem, podejmować ryzyko, pójść w świat i wrócić wystarczająco śmiałym, by stawić czoła wszelkim przeszkodom. Baśniowa, alegoryczna opowieść o wędrówce andaluzyjskiego pasterza jest tłem do medytacji nad tym, jak ominąć życiowe pułapki, by dotrzeć do samego siebie.

Alchemia Paulo Coelho to tajemna wiedza o prawdzie i jej dwóch obliczach. Autor burzy wszelkie bariery bojaźni, które powstrzymują strumień naszych pragnień. Potrzeba Alchemika i jego światowy rozgłos są oczywiste, albowiem lektura książki przemienia w złoto nawet najbardziej zaśniedziałe sprężyny ludzkich marzeń.


* Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości.

* I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką.

* Bo nie żyję ani w przeszłości, ani w przyszłości. Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem.

* Jeśli przebywasz ciągle z tymi samymi ludźmi, to stają się oni w końcu częścią twojego życia. A skoro są już częścią twojego życia to chcą je zmieniać, bo ludziom wydaje się, że wiedzą jak powinno wyglądać twoje życie, nikt jednak nie wie jak powinien przeżyć własne...

* Kocham Cię, bo cały wszechświat sprzyjał mi w tym, bym mógł dotrzeć do ciebie.

* Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć to, czego pragnie i to, czego mu potrzeba.

* [...] bo gdy kochamy, zawsze pragniemy być lepsi, niż jesteśmy.

Polecam tym, którzy nieustannie biegną naprzód - by chwycili marzenia i tym, którzy ustali - by zobaczyli cel.

Komentarze

Nestii pisze…
Fajna książka, może to mało profesjonalne określenie ale na swój sposób pozytywnie przyjazna:)