Translate

Blue Monday



Miniony weekend upłynął na szkoleniu liderów młodzieży diecezji wschodniej "Niepokonani". Tematyka była ciężka: depresja, samobójstwa, uzależnienia, seksualność. Po sobotnim wykładzie na temat depresji wyszłam z potwornym bólem głowy i w totalnie zjechanym humorze, wróciłam do domu, wzięłam długą gorącą kąpiel na odprężenie i poszłam spać o 21. Można się lekko podłamać, zwłaszcza kiedy przypominają się niektóre sytuacje, w których sama popadałam w stan otępienia na miesiąc albo jak otrzymywałam smsy od kolegi, że myśli o śmierci. Niektórzy ludzie są bardziej podatni na tego typu stany. Jednak tematyka jest niezwykle aktualna, zwłaszcza, że dzisiaj mamy Blue Monday, dzień określany jako najbardziej depresyjny w roku. 
Na wykładzie dotyczącym depresji mówca korzystał z książki "Pokonaj depresję. Program 6 kroków bez leków" Stephena S. Ilardi (dostępna tutaj). 


Ludzie nie zostali stworzeni do obecnego stylu życia, na który składają się niedobory żywnościowe, mała aktywność fizyczna, niedospanie, izolacja społeczna i szaleńcze tempo. Jego skutkiem mogą być przygnębienie albo depresja. Ale ty wcale nie musisz chorować! Poddaj się zaleceniom terapii Stephena S. Ilardiego. Program Terapeutycznej Zmiany Stylu Życia jest znacznie bardziej skuteczny niż leczenie depresji w sposób tradycyjny, głównie farmakologicznie.
* Jedz produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.
* Ruszaj się, uprawiaj sport, wykonuj ćwiczenia fizyczne.
* Przebywaj jak najwięcej czasu na słońcu.
* Zaangażuj się w jakąś działalność.
* Wysypiaj się.
* Udzielaj się towarzysko.


Myślę, że te proste rady warto zastosować profilaktycznie, zwłaszcza w okresie zimowym, gdzie bardzo łatwo jest popaść w przygnębienie. A zatem... dobrego poniedziałku :)

Komentarze