Translate

Deszczowy Żoliborz



Na Żoliborzu są ulice takie śliczne,
takie topole, a w topolach taki wiatr,
Gdy przyjdzie wieczór, świecą światła elektryczne
i tak mi dobrze, jakbym miała osiem lat;
(...)
i tak się trudno rozstać,
i tak się trudno rozstać,
no, nawet jeśli trochę pada, to niech pada -

i tak się trudno rozstać,
i tak się trudno rozstać,
nas chyba tutaj zaczarować musiał deszcz.
   
Konstanty Ildefons Gałczyński "Deszcz"


Pojechałam dziś rowerem na Żoliborz. Dawno już słyszałam o pięknych zabytkowych domach i kamienicach. Miejsce jest rzeczywiście urokliwe, jakby czas i pęd życia się tam zatrzymał. Uliczki toną w zieleni, a uszy odpoczywają od hałasu. 

Żoliborz Urzędniczy.
Ulica Wieniawskiego




Ul. Brodzińskiego


Plac Henkla

Park Żeromskiego.
Prochownia Żoliborz


Żoliborz Oficerski



Plac Słoneczny



Cytadela Warszawska


Powrót rowerem do domu udał się tylko do Starego Miasta, bo w drodze skutecznie zatrzymał mnie deszcz. Kiedy nieco zelżało, złapałam autobus na Ursynów.






Będę tęsknić za tymi widokami...
Do końca miesiąca wyprowadzam się z Warszawy.
Zobaczymy, kiedy wrócę...

Komentarze