Translate

Żeby włosa nie dzielić na czworo. Jak dbać o włosy?




O pielęgnacji człowiek uczy się całe życie. Zmieniają się warunki fizyczne, trendy w kosmetykach i samo podejście do pielęgnacji. Moje podejście do kosmetyków i mody było od zawsze minimalistyczne. Nie lubię spędzać za dużo czasu na układaniu włosów, makijażu czy SPA. Szukam prostych i skutecznych metod na zadbanie o siebie tak, by było to jak najbardziej naturalne.
O swoich włosach już pisałam, że dawno temu znudził mi się mój naturalny kolor i zaczęłam je rozjaśniać: klik . Trwa to już 10 lat. Raz na kwartał koleżanka fryzjerka podcina mi końcówki i poprawia odrosty. Od tamtej pory stosuję też regularnie odżywkę do każdego mycia. 

Ostatnio Ola, moja siostra, poleciła mi kanał na temat pielęgnacji włosów i wtedy zdałam sobie sprawę, że całe życie myłam włosy źle.


Jak więc robić to dobrze? 
1. Rozczesać włosy przed myciem, także pochylając głowę w dół, zgodnie z kierunkiem mycia.
2. Przygotować roztwór szamponu w małym pojemniku: wlać odrobinę szamponu do opakowania np. po margarynie, po lodach itp., dodać wody i spienić.
3. Myć skórę głowy roztworem, resztą piany umyć włosy po długości lub tylko je spłukać pianą. Nie trzeć włosów. Spłukać.
4. Nałożyć odżywkę, wczesując ją we włosy szczotką. Spłukać.

Włosy po wysuszeniu są miękkie, gładkie, nie plączą się i łatwo się rozczesują.

Kolejnym stopniem wtajemniczenia był wybór odpowiedniego szamponu i odżywki. Zagłębiłam się w filmiki Agnieszki Niedziałek, autorki strony WWWłosy.




Czego dowiedziałam się w skrócie o doborze szamponu i odżywki?


  • dobieramy szampon do typu skóry głowy według składu, a nie właściwości napisanych przez producenta na opakowaniu
  • stosujemy szampony najlepiej bez silnych detergentów (SLS)
  • dla osób z kręconymi włosami dodatkowo eliminujemy silikony i parabeny oblepiające włosy oraz wysuszające alkohole
  • Curlsbot - pomocna strona do analizy składu szamponu i odżywki, pokazuje obecność SLS, silikonów i alkoholi
  • potem patrzymy na dodatkowe właściwości, ekstrakty itp. które oczyszczają lub odżywiają włosy
  • odżywki dzielą się na takie, które można stosować na całe włosy i takie, które można stosować na włosy pomijając nasadę i takie tylko na końcówki
  • dla zachowania równowagi włosów warto zapoznać się z zasadą równowagi PEH, czyli podziałem odżywek na proteinowe (budujące), emolientowe (wygładzające) i humektantowe (nawilżające)

Teraz przede mną jeszcze temat olejków do włosów i dobranie szczotki ;)
A w tym tygodniu muszę się wybrać na zakupy po szampon i odżywkę. Jeśli nie znajdę tego, czego potrzebuję w Rossmannie lub Hebe, to zamówię wybrane już produkty ze sklepu internetowego Napięknewłosy. 


Komentarze