D&G - Light Blue
W ramach poznawania nowych kosmetyków testuję na sobie zapach Dolce&Gabbana "Light Blue" (w nieoryginalnym opakowaniu, bo na takowe mnie nie stać). Poprzednio miałam "Chic" Celine Dion o owocowym, lekko melonowym zapachu i chciałam kontynuować tę nutę (w Rossmanie była mega obniżka na flakonik 15 ml, ale jak tam dotarłam, już wszystko rozkupili:/). Swego czasu długo podobał mi się "Be delicious" DK i ten zapach podobno bardzo mi pasował, ale ogólnie nuty kwiatowo-owocowe są mi przyjazne, więc czemu nie odkrywać czegoś nowego?
Domenico Dolce urodził się w 1958 roku w Polizzi Generosa niedaleko Palermo. Swoją karierę rozpoczynał już w młodych latach, pracując w małym atelier swojego ojca. Stefano Gabbana przyszedł na świat w 1962 roku w Mediolanie. Po ukończeniu studiów na wydziale grafiki zainteresowało go projektowanie mody.
W 1982 roku, po dwóch latach pracy na stanowisku asystenta projektanta, Domoenico i Stefano postanowili założyć własne studio. Pierwszy sukces osiągnęli w 1985 roku, gdy znaleźli się jako jedni z trzech projektantów, którym zaproponowano prezentację swojej kolekcji w ramach promocji młodych talentów w Mediolanie. Dolce&Gabbana, nazwa zwiastująca nową generację, w świecie mody szybko zdobyła popularność.
Ich wspólna ciężka praca została nagrodzona rewelacyjną sprzedażą oraz doskonałą opinią marki. W 1988 roku Dolce&Gabbana podpisali umowę z Onward Kashiyama w celu dystrybucji swoich produktów na rynek japoński. W 1989 roku zaprezentowali kolekcję bielizny oraz kostiumów plażowych a w 1990 roku ukazała się kolekcja dla mężczyzn. Później przyszedł czas na otwarcie serii butików. Pierwszy otwarty został w Mediolanie, kolejne w Hong Kongu, Singapurze, Taipei oraz w Seulu.
Projekty stworzone przez Dolce&Gabbana przeznaczone były dla „prawdziwej kobiety”, która jest zmysłowa, ale i skromna. Inspiracją dla projektantów są śródziemnomorskie barwy i kultura, przeniesione w delikatne koronkowe, jedwabne oraz wełniane materiały. Oferta Dolce&Gabbana została podzielona na dwie podgrupy. Sygnowana logo D&G tańsza, młodzieżowa linia oraz Dolce&Gabbana reprezentująca stroje ekskluzywne.
W 1992 odbyła się premiera pierwszych perfum sygnowanych znakiem Dolce&Gabbana, które zyskały miano najlepszego damskiego zapachu podczas Perfume Academy Prize. W 1994 powstał zapach dla mężczyzn, Dolce&Gabbana pour Homme. W 1999 roku można było zachwycać się nowymi zapachami D&G Feminine dla kobiet oraz D&G Masculine dla mężczyzn, w 2001 roku stworzono bardzo popularny do dziś Dolce&Gabbana Light Blue. W 2003 roku odbyła się kampania reklamowa zapachu Sicily, w której główną modelką byłą słynna aktorka Monica Bellucci.
Dolce&Gabbana stało się jednym z najczęściej odwiedzanych domów mody przez Madonnę. Słynny duet zaprojektował dla niej kostiumy, w których występowała podczas swojej światowej trasy koncertowej. Dolce&Gabbana ubierali podczas tras koncertowych również Kylie Minogue i Whitney Houston.
Dolce&Gabbana nie zapominają też o potrzebujących, w 2001 roku byli sponsorami pokazu mody, z którego dochód przeznaczony był na cele charytatywne dla dzieci. Impreza obyła się w posiadłości Stevena Spielberga w Los Angeles.
W 2004 roku Dolce&Gabbana byli współkkreatorami ekskluzywnej wersji Citroena C3 oraz C3 Pluriel, zdobionego między innymi kryształami Swarovskiego.
Nuty zapachowe
Nuty serca: jabłko, sycylijska cytryna.
Nuty serca: bambus, jaśmin, biała róża.
Baza: ambra, piżmo.
Opis
Zapach Dolce&Gabbana Light Blue przywodzi na myśl głęboki błękit włoskiego nieba, bezkresnego morza oraz beztroską zabawę. Bardzo kobiecy. Cytrusowy, świeży i lekki, jednocześnie głęboki i niebanalny i... uwielbiany. Na lato, na dzień.
Domenico Dolce urodził się w 1958 roku w Polizzi Generosa niedaleko Palermo. Swoją karierę rozpoczynał już w młodych latach, pracując w małym atelier swojego ojca. Stefano Gabbana przyszedł na świat w 1962 roku w Mediolanie. Po ukończeniu studiów na wydziale grafiki zainteresowało go projektowanie mody.
W 1982 roku, po dwóch latach pracy na stanowisku asystenta projektanta, Domoenico i Stefano postanowili założyć własne studio. Pierwszy sukces osiągnęli w 1985 roku, gdy znaleźli się jako jedni z trzech projektantów, którym zaproponowano prezentację swojej kolekcji w ramach promocji młodych talentów w Mediolanie. Dolce&Gabbana, nazwa zwiastująca nową generację, w świecie mody szybko zdobyła popularność.
Ich wspólna ciężka praca została nagrodzona rewelacyjną sprzedażą oraz doskonałą opinią marki. W 1988 roku Dolce&Gabbana podpisali umowę z Onward Kashiyama w celu dystrybucji swoich produktów na rynek japoński. W 1989 roku zaprezentowali kolekcję bielizny oraz kostiumów plażowych a w 1990 roku ukazała się kolekcja dla mężczyzn. Później przyszedł czas na otwarcie serii butików. Pierwszy otwarty został w Mediolanie, kolejne w Hong Kongu, Singapurze, Taipei oraz w Seulu.
Projekty stworzone przez Dolce&Gabbana przeznaczone były dla „prawdziwej kobiety”, która jest zmysłowa, ale i skromna. Inspiracją dla projektantów są śródziemnomorskie barwy i kultura, przeniesione w delikatne koronkowe, jedwabne oraz wełniane materiały. Oferta Dolce&Gabbana została podzielona na dwie podgrupy. Sygnowana logo D&G tańsza, młodzieżowa linia oraz Dolce&Gabbana reprezentująca stroje ekskluzywne.
W 1992 odbyła się premiera pierwszych perfum sygnowanych znakiem Dolce&Gabbana, które zyskały miano najlepszego damskiego zapachu podczas Perfume Academy Prize. W 1994 powstał zapach dla mężczyzn, Dolce&Gabbana pour Homme. W 1999 roku można było zachwycać się nowymi zapachami D&G Feminine dla kobiet oraz D&G Masculine dla mężczyzn, w 2001 roku stworzono bardzo popularny do dziś Dolce&Gabbana Light Blue. W 2003 roku odbyła się kampania reklamowa zapachu Sicily, w której główną modelką byłą słynna aktorka Monica Bellucci.
Dolce&Gabbana stało się jednym z najczęściej odwiedzanych domów mody przez Madonnę. Słynny duet zaprojektował dla niej kostiumy, w których występowała podczas swojej światowej trasy koncertowej. Dolce&Gabbana ubierali podczas tras koncertowych również Kylie Minogue i Whitney Houston.
Dolce&Gabbana nie zapominają też o potrzebujących, w 2001 roku byli sponsorami pokazu mody, z którego dochód przeznaczony był na cele charytatywne dla dzieci. Impreza obyła się w posiadłości Stevena Spielberga w Los Angeles.
W 2004 roku Dolce&Gabbana byli współkkreatorami ekskluzywnej wersji Citroena C3 oraz C3 Pluriel, zdobionego między innymi kryształami Swarovskiego.
Komentarze