Translate

D&G - Light Blue

W ramach poznawania nowych kosmetyków testuję na sobie zapach Dolce&Gabbana "Light Blue" (w nieoryginalnym opakowaniu, bo na takowe mnie nie stać). Poprzednio miałam "Chic" Celine Dion o owocowym, lekko melonowym zapachu i chciałam kontynuować tę nutę (w Rossmanie była mega obniżka na flakonik 15 ml, ale jak tam dotarłam, już wszystko rozkupili:/). Swego czasu długo podobał mi się "Be delicious" DK i ten zapach podobno bardzo mi pasował, ale ogólnie nuty kwiatowo-owocowe są mi przyjazne, więc czemu nie odkrywać czegoś nowego?


Nuty zapachowe

Nuty serca: jabłko, sycylijska cytryna.
Nuty serca: bambus, jaśmin, biała róża.
Baza: ambra, piżmo.

Opis

Zapach Dolce&Gabbana Light Blue przywodzi na myśl głęboki błękit włoskiego nieba, bezkresnego morza oraz beztroską zabawę. Bardzo kobiecy. Cytrusowy, świeży i lekki, jednocześnie głęboki i niebanalny i... uwielbiany. Na lato, na dzień.

Domenico Dolce urodził się w 1958 roku w Polizzi Generosa niedaleko Palermo. Swoją karierę rozpoczynał już w młodych latach, pracując w małym atelier swojego ojca. Stefano Gabbana przyszedł na świat w 1962 roku w Mediolanie. Po ukończeniu studiów na wydziale grafiki zainteresowało go projektowanie mody.

W 1982 roku, po dwóch latach pracy na stanowisku asystenta projektanta, Domoenico i Stefano postanowili założyć własne studio. Pierwszy sukces osiągnęli w 1985 roku, gdy znaleźli się jako jedni z trzech projektantów, którym zaproponowano prezentację swojej kolekcji w ramach promocji młodych talentów w Mediolanie. Dolce&Gabbana, nazwa zwiastująca nową generację, w świecie mody szybko zdobyła popularność.

Ich wspólna ciężka praca została nagrodzona rewelacyjną sprzedażą oraz doskonałą opinią marki. W 1988 roku Dolce&Gabbana podpisali umowę z Onward Kashiyama w celu dystrybucji swoich produktów na rynek japoński. W 1989 roku zaprezentowali kolekcję bielizny oraz kostiumów plażowych a w 1990 roku ukazała się kolekcja dla mężczyzn. Później przyszedł czas na otwarcie serii butików. Pierwszy otwarty został w Mediolanie, kolejne w Hong Kongu, Singapurze, Taipei oraz w Seulu.

Projekty stworzone przez Dolce&Gabbana przeznaczone były dla „prawdziwej kobiety”, która jest zmysłowa, ale i skromna. Inspiracją dla projektantów są śródziemnomorskie barwy i kultura, przeniesione w delikatne koronkowe, jedwabne oraz wełniane materiały. Oferta Dolce&Gabbana została podzielona na dwie podgrupy. Sygnowana logo D&G tańsza, młodzieżowa linia oraz Dolce&Gabbana reprezentująca stroje ekskluzywne.

W 1992 odbyła się premiera pierwszych perfum sygnowanych znakiem Dolce&Gabbana, które zyskały miano najlepszego damskiego zapachu podczas Perfume Academy Prize. W 1994 powstał zapach dla mężczyzn, Dolce&Gabbana pour Homme. W 1999 roku można było zachwycać się nowymi zapachami D&G Feminine dla kobiet oraz D&G Masculine dla mężczyzn, w 2001 roku stworzono bardzo popularny do dziś Dolce&Gabbana Light Blue. W 2003 roku odbyła się kampania reklamowa zapachu Sicily, w której główną modelką byłą słynna aktorka Monica Bellucci.

Dolce&Gabbana stało się jednym z najczęściej odwiedzanych domów mody przez Madonnę. Słynny duet zaprojektował dla niej kostiumy, w których występowała podczas swojej światowej trasy koncertowej. Dolce&Gabbana ubierali podczas tras koncertowych również Kylie Minogue i Whitney Houston.

Dolce&Gabbana nie zapominają też o potrzebujących, w 2001 roku byli sponsorami pokazu mody, z którego dochód przeznaczony był na cele charytatywne dla dzieci. Impreza obyła się w posiadłości Stevena Spielberga w Los Angeles.

W 2004 roku Dolce&Gabbana byli współkkreatorami ekskluzywnej wersji Citroena C3 oraz C3 Pluriel, zdobionego między innymi kryształami Swarovskiego.

Komentarze

Nestii pisze…
Dodatkowo mogę stwierdzić, że dwaj kreatorzy byli tak zazdrośni, ze nasłali włoskich karabinieri, którzy skonfiskowali na godzinę przed pokazem suknie naszej polskiej projektantki, Ewy Minge. Trochę mam do nich zal o to! Ale tak ich zapachy są całkiem całkiem:) Kocham perfumy, ale chyba The One jakoś intensywniej mnie otula:)Light Blue równie ładny!