Translate

Rowerowy maraton po okolicy. Dwór Kombornia, Korczyna i Prządki



Dzisiaj pobiłam mój rekord życiowy- przejechałam ponad 40 km na rowerze. Nie jestem jakimś sportowcem i jeżdzę ze średnią prędkością 10 km/h. Wybieram sobie jakiś cel w okolicy i robię pętle.



Dzisiaj dojechałam do dworu w Komborni, gdzie mieści się elegancki hotel i spa, oprócz tego winiarnia (Podkarpacie bywa nazywane polską Toskanią).








W drodze powrotnej zatrzymałam się w Korczynie w Pijalni Czekolady i jednocześnie wystawie fabryki czekolady. Najlepsze lody czekoladowe ever!










Żeby nie wracać tą samą drogą wspięłam się do rezerwatu „Prządki” i zjechałam z dziką radością w dół za zamkiem w Odrzykoniu.





Na skalistej górze w pobliżu miejscowości Odrzykoń w Podzamczu znajdują się ruiny rycerskiego zamku z XIV wieku. Zamek ten nazywany "Kamieniec" zbudowany został za panowania Kazimierza Wielkiego. W czasie potopu szwedzkiego zamek został uszkodzony. Od tego czasu zamek niszczał, a w XIX był już w kompletnej ruinie.
W takim stanie był zamek, kiedy zwiedzał go Aleksander Fredro. W słynnej sztuce „Zemsta” opisał waśnie między właścicielami zamku, o których dowiedział się z przekazów pisanych, do których tu dotarł.




Bardzo mi się spodobały długie wyprawy po okolicy i chciałabym zrobić pierwszą setkę:




Komentarze