Translate

Mazurek z daktylami



Udało się, upiekłam! Przed wami tradycyjne polskie ciasto, pieczone w okresie Wielkanocy, czyli mazurek, z przepisu na mazurek z daktylami z Moje Wypieki. Piekarnik jest w fazie testowania, więc niestety dolna część zarumieniła się szybciej, niż górna, ale w smaku jest dobre (potwierdzone info od sąsiadów).  Użyłam daktyli, które przywiozłam z Izraela, a skromna dekoracja z ziaren słonecznika ma symbolizować palmę daktylową. Nie jestem mistrzem dekorowania ani nie miałam super ekstra dodatków, więc musicie mi uwierzyć na słowo :) ciasto jest takim skrzyżowaniem polskiej tradycji ze smakami orientu, co po ostatniej wizycie w Izraelu nieustannie mi towarzyszy.
A skoro mówimy o mazurkach, to do tego apetycznego widoku dołączam wrażenia słuchowe: Mazurek D-dur op. 33 nr 3 Chopina, wykonywany przez Seong-Jin Cho, zwycięzcę ostatniego konkursu chopinowskiego. I znowu mamy skrzyżowanie polskiej tradycji ze wschodem :)

Komentarze